تفریحات سالم

sam
بازدید :427
شنبه 19 خرداد 1397زمان :13:23
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی
    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مهارتهای یادگیرنده الکترونیکیدسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 3بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 49 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 44

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مهارت‌های یادگیرنده الکترونیکیفرمت فایل docx word تعداد صفحات 44 قابل ویرایش است دارای پژوهش انجام شده داخلی وخارجی رفرنس دهی و پاورقی استاندارد گارانتی بازگشت وجه

    قیمت فایل فقط 14,000 تومان

    خرید

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مهارت‌های یادگیرنده الکترونیکی

    فرمت فایل : docx , word

    تعداد صفحات : 44

    قابل ویرایش است.

    دارای پژوهش انجام شده داخلی وخارجی

    رفرنس دهی وپاورقی استاندارد دارد.

    منابع انگلیسی وفارسی دارد.

    بخشی از متن فایل :

    مهارت‌های مورد نیاز یادگیرنده الکترونیکی

    یادگیرندهمنابع غنی اطلاعاتی را می‌شناسد وآنها را ارج می‌نهد به خوبی می‌داند که چه می‌خواهد و به دنبال چه چیزی است، متفکری نقاد، تحلیل‌گر و گزینش‌گر اطلاعات است، از فنون و ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مرور اطلاعات و داده‌ها از منابع گوناگون استفاده می‌کند. داده‌ها و اطلاعات را تجزیه و تحلیل، ترکیب و ارزشیابی می‌کند و آنها را به شکل اطلاعات و دانش مفید و قابل استفاده ارایه می‌دهد. او به مثابه تولید کنندۀ دانش، با استفاده از منابع و فناوری‌های نو، اعتماد به نفس، صلاحیت، راهبردهای مدیریت اطلاعات و مهارت‌های فنی لازم را کسب می‌کند تا بتواند در زندگی روزمره و در محیط کار خود ابزارهای فناورانه و ارتباط جمعی را با موفقیت راه‌اندازی کند و مورد استفاده قرار دهد(خسروری،1386).

    برای اینکه یادگیرندگان برای جزئیات درس آماده شوند، باید فعالیت‌های پیش از یادگیری متنوعی تدارک دیده شود تا یادگیرندهرا برانگیزاند و او را برای یادگیری الکترونیکیآماده کند .دلیل منطقی فراهم شود تا یادگیرندگان از اهمیت و مفید بودن درس الکترونیکیمطلع شوند. برای کمک به یادگیری جزئیات درس و به منظور نشان دادن ساختار شناختی موجود، باید ترکیب و یکپارچگی جزئیات درس الکترونیکی و فعال سازی ساختارهای موجود فراگیرندگان فراهم شود. یادگیرندگان باید از پیامدها و نتایج یادگیری درس مطلع شده باشند به گونه‌ای که بدانند چه انتظارات و توقعاتی از آنان می‌رود و بتوانند پیش بینی کنند چه موقع به نتایج نهایی درس رسیده‌اند. پیش سازمان دهنده‌ای باید آماده شده باشد تا ساختاری را برای سازمان دادن جزئیات درس الکترونیکی ایجاد کند یا میان آنچه یادگیرندگان از قبل می‌دانسته‌اند و آنچه را که در حال حاضر یاد می‌گیرند، ارتباط برقرار کند (اندرسون و الومی،52:1385).

    ......

    ...

    .

    پیشینهپژوهش

    پژوهش های انجام شده خارجی

    کلمنت ودوستال (2014) در پژوهشی با عنوان" دانشجویان یادگیری الکترونیکی: نظرات دانشجویان در مورد آموزش الکترونیکی" نگرش دانشجویان مجازی را به صورت طولی در چهار سال (از سال 2008 تا 2012) مورد بررسی قرار داده و دریافتند به ترتیب کیفیت مواد چندرسانه‌ای، استفاده از شبیه‌سازی‌ها و وجود تالارهای گفتگو به تقویت نگرش دانشجویان مجازی جهت ادامه دوره کمک می‌کند.

    نرسی هایدا،ززلینا، نوزلینا وماهد نورافضل (2012) در پژوهش خود تحت عنوان" عناصر مؤثر یادگیری الکترونیکیدر آموزش عالی مالزی" عوامل موثر بر موفقیت تحصیلی دانشجویان مجازی مالزیایی را بررسی و دریافتند که سهولت استفاده از رایانه و اینترنت، برخورداری از خودکارآمدی رایانه‌ای، ارائه بازخورد مناسب، وجود پشتیبانی‌های ارتباطی، فنی و امنیتی، کیفیت محتوای الکترونیکیو داشتن مهارت‌های ارتباطی و شناختی در موفقیت تحصیلی دانشجویان موثر هستند.

    ......

    ...

    .

    پژوهش های انجام شده داخلی

    سراجی(1392) در پژوهشی با عنوان" شناسایی ودسته بندی مهارت‌های مورد نیاز دانشجوی مجازی" مهارت¬های مورد نیاز دانشجوی مجازی را بررسی می‌کند وبا توجه به این مهارت¬ها دانشجوی مجازی برنامه‌ای برای یادگیری خود در نظر می¬گیرد وهمچنین به علل شکست یا موفقیت تحصیلی خود در دوره های مجازی پی می برد. در نهایت در این پژوهش از جمله مهارت¬های مورد نیاز که برای دانشجوی مجازی در نظر گرفته شده است شامل: مهارت به کارگیری رایانه، مهارت در به کارگیری ابزارها، مهارت حل مسئله، مهارت تفکر انتقادی، مهارت فراشناختی، مهارت پرسشگری، مهارت به‌کارگیری شیوه¬های مطالعه ویادگیری، مهارت خود رهیابی، مهارت برقراری ارتباط هم زمان و ناهمزمان.

    پاکدامن (1392) در پژوهشی با عنوان" پیشرفت تحصیلی وراهبردهای انگیزشی در دانشجویان دانشگاه مجازی وسنتی" می¬پردازد که هدف از این پژوهش بررسی تأثیر راهبردهای انگیزشی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاههای مجازی و سنتی می‌باشد. نتایج نشان داده است در دانشجویان مجازی اهداف، گرایش‌ها، وظایف به نسبت دانشجویان سنتی بالاتر است. همچنین در گروه‌های سنتی و مجازی ارزشها و وظایف خودکارآمدی ، راهبردهای شناختی و اضطراب در امتحان نقش مهمی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی دارند.

    ......

    ...

    .

    منابع :

    -ابوالقاسمی، م. میرالی رستمی، ک. (1392). بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشکده‌های فنی ومهندسی دانشگاه تهران به منظور ارائه مدلی برای پیش‌بینی پیشرفت تحصیلی آنها. فصلنامه آموزش مهندسی ایران، شماره، 58، صص 84 – 67.

    -آقا میرزایی، ط. صالحی عمران، ا. (1391). بررسی عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان(مطالعه موردی دانشگاه علوم وفنون مازندران). نامه اموزش عالی، شماره 20 ، صص 140-117.

    -اخگر، ب. ناصرزاده، م.ر. طباطبایی، ف. (1390). ارائه یک مدل جامعه از مسیر رضایتمندی یادگیرنده الکترونیکی(مطالعه موردی: موسسه آموزش عالی الکترونیکیمهر البرز). مدیریت فناوری اطلاعات، شماره 9، صص 67 – 48 .

    ......

    ...

    .

    - Kauffman, D. Zhao, R. Yang, Y.S. (2011). Effects Of Online Note Taking Formats and Self-monitoring Prompts On Learningfrom Online text: Using Technology to Enhance Self-regulated Learning. Contemporary Educational Psychology, 36 , 313–322.

    - Kaur, K. Abas, Z.W. (2004). An Assessment of E-Learning Readiness at the Open University Malaysia. In International Conference on Computers in ducation, 1017-1022.

    - Khan, B. (2003). Managing E-learning Strstegies, Information Science Publishing Architecture working group, 2, 43-58.

    - Klement,M. Dostal,J. (2014). Students and E-learning: a Longitudinal Research Study Into University Students` Opinions On E-learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 128, 175 – 180.

    ......

    قیمت فایل فقط 14,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مهارتهای مورد نیاز یادگیرنده الکترونیکی, مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی, مبانی نظری مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی, مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی, پیشینه مهارتهای یادگیرنده الکترونیکی

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)



مشاهده پست مشابه : مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره واقعیت درمانی به همراه پیشینه داخلی و خارجی
نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
تفریحات سالم تفریحات سالم کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
لینک دوستان
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 225
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 999
  • بازدید کننده امروز : 997
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1051
  • بازدید ماه : 2296
  • بازدید سال : 5678
  • بازدید کلی : 158506
کدهای اختصاصی